lauantai 7. maaliskuuta 2015

Piña colada smoothie



Tässä toinen ihana smoothie ohje. Sain idean Syötävän hyvä -blogista, josta löytyy paljon ihania ja terveellisiä leivontaideoita. Olen jostain syystä ihastunut näihin smoothie ohjeisiin. Kunhan eivät sisällä liikaa nopeita hiilihydraatteja, niin sopivat minulle hyvin välipalaksi.

Kaikista pahinta myrkkyä ovat runsassokeriset jogurtit ja välipalarahkat! Ne saivat raskausaikana verensokerini kaikista pahinten sekaisin. Tulin siihen tulokseen, että kaikista paras verensokerille on ruis. 

Tämä ohje sopii myös vegaaneille ja raakaruokaa suosiville.

2:lle

1tlk (n.400g) kookosmaitoa
n.200g ananasta 

Ananas saisi mielellään olla tuoretta, mutta purkkiananaskin käy paremman puutteessa. Kookosmaitoa voi hieman lämmittää kattilassa, jotta tiivistynyt rasva sulaa ja sekoittuu nesteeseen. Katso kuitenkin, ettei lämpötila nouse yli 45 astetta. Voit myös kaapia kovettuneen kookoksen purkista ja käyttää sen esim. raakakakkuihin. Jäljelle jäävän nesteen voi käyttää tähän juomaan. Näin juomasta tulee myös hieman vähärasvaisempi. Tämä on siltikin aika tuhtia, että kannattaa aloittaa maistelu esim. yhdestä desistä. 

Blendaa kookosmaito ja ananas blenderissä tai sauvasekoittimella, kunnes seos on sileää. Kaada lasiin ja nauti. Haaveile myös ensi kesän etelänmatkasta..

1 kommenttia:

  1. Mmmm.... kookos ♥ :) Itsekin olen innostunut viimevuosina smoothieista mutta vähän turhan harvoin tulee silti tehtyä. Just eilen ihailin kaikkia eksoottisia yhdistelmiä netistä joten josko sitä vaikka ensi viikolla taas ryhdistäytyisi :P Oma kaikkien aikojen suosikkini on kyllä paksu ja kylmä mango-lehtikaalismoothie. Ahh.

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi <3