Keksit grillissä




Sweet food o'mine blogin kirjoittajalta, Sari Spåralta, on ilmestynyt jälleen ihan reseptikirja! Suuri grillauskirja on tarkoitettu sekä aloitteleville että kokeneille grillaajille. Kirjassa on 600 sivua tietoa grillaamisesta sekä satoja reseptejä. Parasta tässä kirjassa on se, että se sisältää paljon makeita jälkiruokareseptejä! Ja kaikki voi valmistaa sekä kaasu- että hiiligrillissä!



Minä päätin testata suklaakeksejä. Näiden maku oli aivan loistava, mutta ensimmäinen satsi pääsi minulla kärvähtämään pohjasta. Mutta kuten Sari totesi: 2/3. 👍

n. 15 kpl

70 g pehmeää voita
1 3/4 dl fariinisokeria
½ dl sokeria
2 dl vehnäjauhoja
1 dl kaakaojauhetta
1 tl ruokasoodaa
ripaus suolaa
1 kananmuna
200 g tummaa suklaata



Keksit paistetaan 175 asteisessa grillissä epäsuoralla lämmöllä. Tästä kerron enemmän videolla. 
Minulla grillin lämpö taisi päästä lähemmäs kahtasataa astetta, jolloin keksit paloivat pohjasta. Keksit voi paistaa leivinpaperin päällä, mutta kannattaa varoa ettei liekki pääse polttamaan sitä poroksi.. Minun keksit jäi vähän palleroiksi, mutta tämä voi ehkä johtua siitä, että unohdin fariinisokerin taikinasta kokonaan.... Joskus tulee vähän tohellettua. Keksit olivat kuitenkin todella hyvänmakuisia! Ihanan tuhteja ja suklaisia.

Aivan huippu kirja! Minä haastankin nyt kaikki kotileipurit testaamaan makeita jälkiruokia grillissä!
Sarin kirjan voit ostaa esim. täältä. 




Kommentit